محل لوگو

آموزش صفر تا صد سئو سایت


اگر علاقه شما به یادگیری سئو به حدی باشد که موجب فراتر رفتن شما شده و شما را ترغیب به اجرا و تست مفاهیم آن کند، در این صورت است که حداکثر بهره را از این مطلب دریافت خواهید کرد.


این راهنما به گونه ای طراحی شده است که از تمام جنبه ها به سئو نگاه می کند. این جنبه ها شامل یافتن کلمات و عباراتی (کلمات کلیدی) در جهت ایجاد ترافیک برای سایت شما، مورد پسند کردن وب سایت از دید موتورهای جستجو و لینک سازی و بازاریابی برای وب سایت می شود.

دنیای سئو و بهینه سازی وب سایت ها پیچیده بوده و دائما در حال تغییر است، اما شما می توانید به راحتی مبانی آن را درک کنید. حتی داشتن کمی اطلاعات در این زمینه می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه کار ایجاد نماید. آموزش های سئو رایگان زیادی در وب همانند این صفحه وجود دارند که می توانید از آنها بهره ببرید.

سئو

از این اطلاعات استفاده کرده و با ترکیب آن ها و تمرین در سئو به مسیر خود در راه رسیدن به موفقیت ادامه دهید.

چه اطلاعاتی از این راهنما کسب خواهید کرد؟
آیا تاکنون اصطلاح سلسله مراتب نیازهای مزلو را شنیده اید؟ مزلو تئوری روان شناسیست که به اولویت بندی مهمترین نیازهای انسان مانند هوا، آب و امنیت نسبت به دیگر نیازهای ثانویه او مانند عزت نفس و تعلق اجتماعی می پردازد. طبق این تئوری بدون رفع نیازهای پایین هرم، نمی توان به نیازهای بالا دستی دست یافت. به عنوان مثال عشق بدون دسترسی به غذا معنایی ندارد!

ما از این تئوری برای یادگیری سئو استفاده کرده و مراحل مختلف آن را اولویت بندی کرده ایم:

دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت تا آنها بتوانند محتوای وب سایت را ایندکس کنند
محتوای خوبی که به پرسش کاربران پاسخ دهد
کلمات کلیدی بهینه شده ای که موجب جذب کاربران و موتورهای جستجو شود
تجربه کاربری فوق العاده ای که شامل سرعت بالای سایت، راحتی کار با آن و رابط کاربری مناسبی باشد
محتوای ارزشمندی که پتانسیل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، کسب لینک و نقل قول را داشته باشد
عنوان صفحه، یو آر ال و توضیحاتی که موجب کسب نرخ کلیک بالاتری از نتایج جستجو شود
نشانه گذاری (اسکیما مارک آپ) که موجب تفاوت در نوع نمایش وب سایت شما با دیگران در نتایج جستجو شود
ما قصد داریم که در این راهنما، مرحله به مرحله به توضیح دقیق این موضوعات بپردازیم.

قسمت اول: سئو چیست؟

در این قسمت به توضیح اینکه سئو چیست، چرا از اهمیت زیادی قائل است و به ارائه تمام نیازهای شما در یادگیری صحیح مبانی سئو پرداخته ایم.

قسمت دوم: موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ پایش، ایندکس و رتبه بندی

اگر موتورهای جستجو قادر به یافتن شما نباشند، مابقی کارهای شما از اهمیتی برخوردار نخواهد بود. این قسمت به شما نشان خواهد داد که ربات های موتورهای جستجو چگونه به پایش اینترنت پرداخته و محتوای وب سایت شما را چطور در ایندکس خود ذخیره سازی می کنند.

قسمت سوم: جستجوی کلمات کلیدی

تمام تلاش های ما در ابتدا کاربران را هدف می گیرد، چرا که موتورهای جستجو به این رویکرد پاداش خوبی می دهند. در این قسمت به نحوه یافتن کلمات کلیدی و روش هایی برای درک نیازهای کاربران پرداخته ایم.

قسمت چهارم: سئو داخلی

این قسمت نسبتا سنگین تر محسوب می شود. این بخش درباره موضوعاتی از قبیل طراحی بهینه وب سایت، تجربه کاربری، معماری اطلاعات و معرفی تمام راهکارهاییست که با پیکربندی صحیح آنها به حداکثر نمایش وب سایت در نتایج جستجو نزدیک تر خواهید شد.

قسمت پنجم: سئو تکنیکال

با پیاده سازی طراحی رسپانسیو سایت، دستورالعمل های ربات ها و دیگر اجزای فنی مانند اسکیما مارک آپ و متا تگ ها، می توانید به گوگل و ربات های آن اعلام کنید که محتوای وب سایت شما درباره چیست. این راهکارها کمک زیادی به کسب رتبه بهتر می کند.

قسمت ششم: لینک سازی و کسب اعتبار

پس از انجام صحیح همه این کار ها وقت آنست که حضور خود در نتایج جستجو را با کسب لینک از سایر وب سایت ها ارتقا دهید.

قسمت هفتم: ارزیابی، اولویت بندی و مدیریت سئو

بخش ضروری هر استراتژی آموزش سئو اینست که بدانید چه چیزی کار کرده و چه چیزی کار نمی کند. در نتیجه بایستی به تصحیح رویکردهای خود در این فرایند بپردازید.

چقدر از این راهنما را بایست مطالعه کنم؟
اگر شما نسبت به کسب ترافیک از نتایج جستجو بسیار جدی بوده و در عین حال با سئو آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم که این راهنما را به ترتیب از اول تا آخر مطالعه کنید. ما تلاش زیادی کرده ایم که درک مطالب این راهنما تا حد امکان برای شما آسان باشد. دقت داشته باشید که یادگیری مبانی سئو، قدمی حیاتی در رسیدن به اهداف بزرگ شما در حیطه فضای وب است.

با سرعتی پیش بروید که مطابق با ظرفیت یادگیری شماست. حتما منابع مختلفی که در این مطلب به آن اشاره می شود را ذخیره کنید (یا در مرورگر خود بوکمارک کنید). مطالعه این منابع به طور یقین ارزشمند خواهد بود.

آیا هیجان زده شده اید؟ بایدم این طور باشد. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو حیطه جذابیست و می تواند در عین حال بسیار گرم کننده باشد. اگر پس از مطالعه هر محتوا دچار سردرگرمی شدید، به هیچ وجه ترسی به خود راه ندهید. در انتهای هر مطلب بخشی برای کامنت گذاری و پرسش های شما وجود دارد.

شما می توانید سوالات خود را در خورد هر بخش از طریق این فرم ها مطرح نموده و منتظر بمانید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

سوالات متداول سئو
در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم.

1. سئو چیست؟
سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوست. سئو فرایندی قاعده مند است که موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو می گردد و در نتیجه ترافیک بیشتری برای وب سایت ایجاد خواهد شد.

موتورهای جستجو انواع مختلفی از محتوا را اعم از متن، تصویر و ویدئو در نتایج جستجو نمایش می دهند و هر یک از این ها بر اساس میزان ارتباط با خواسته کاربر می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند. به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد.

2. سئو چگونه کار می کند؟
سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. در نتیجه ترافیک بیشتر و مشتریان بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد.

3. آیا سئو روشی قانونی محسوب می شود؟
سئو به هیچ وجه غیر قانونی نیست، اما اقداماتی که در جهت سئو کلاه سیاه هستند موجب جریمه شدن وب سایت از طرف موتورهای جستجو می گردد.

روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند. بنابراین حتی اگر شما تکنیک کلاه سیاهی را پیدا کردید که در حال حاضر نتیجه می دهد، مطمنن باشید که در آینده بسیار نزدیک گوگل متوجه آن خواهد شد.

4. در صورت انجام سئو، گوگل من را جریمه می کند؟
خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو از صاحبین وب سایت ها می خواهند که با استفاده از سئو موجب یافتن آسانتر محتوا توسط کاربران شوند. اما بایست دقت داشت که در این کار از قوانین آنها بایستی تبعیت کنید. در صورت تخطی از قوانین، موتورهای جستجو این حق را برای خود قائل هستند که وب سایت شما را از ایندکس و نتایج جستجویشان حذف کنند.

به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند.

5. تکنیک های سئو کلاه سیاه چیست؟
تکنیک های سئو کلاه سیاه روش هایی هستند که تلاش می کنند به طور مصنوعی وب سایتی را در حداقل زمان و کوشش به بالاترین جایگاه برسانند.

از جمله این روش ها می توان به ایجاد ابزارک هایی برای درج لینک های فراوان در صفحات، استفاده افراطی از کلمات کلیدی و ساخت PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) با هدف ایجاد بک لینک اشاره کرد.

6. چگونه سایتم را سئو کنم؟
سئو مجموعه ای از اقدامات است که از نام دامنه تا آیتم های پیچیده تری مانند افزایش سرعت سایت را شامل می شود. فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر روی رتبه سایت تاثیر گذار هستند و سئو به معنای بهینه سازی این فاکتورها برای کسب حداکثر امتیاز ممکن است.

از جمله این فاکتورها می توان به استفاده صحیح از کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری وب سایت، زمان حضورکاربران در وب سایت، تعداد بک لینک ها، نمایش صحیح وب سایت در دستگاه های موبایل و غیره اشاره کرد.

7. هر از چند وقت به سئو نیاز دارم؟
سئو سایت تلاشی یک باره نیست و متخصصین سئو آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت پیشنهاد می کنند. به عبارتی صاحبین وب سایت ها بایستی به طور مداوم بر روی وب سایت خود و رتبه آن نظارت کنند.

با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد. با این وجود سئو در اغلب کسب و کارها نسبت به دیگر روش های بازاریابی، دارای بازگشت سرمایه بیشتری است.

8. آیا نیاز است که شخصی را برای سئو استخدام کنم؟
لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است. اما این کار هزینه هایی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. در هنگام تصمیم گیری برای صرف هزینه بر روی خدمات، همه چیز به بازگشت سرمایه ختم می شود. اگر هزینه کردن برای استخدام سئوکار می تواند از زمانی به بعد برای شما سوداوری به همراه داشته باشد، پس اقدام به انجام این کار کنید.

اما اگر از عهده هزینه های خدمات سئو بر نمی آیید، روش های جایگزین ارزان تری نیز وجود دارد. آموزش سئو و استفاده از افزونه های سئو دو تا از این روش ها هستند. البته دقت داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو نیز نیاز به آگاهی وسیعی از مقوله سئو دارد.

9. آیا ساختار URL بر روی سئو تاثیر گذار است؟
کیفیت ساختار URL بر روی سئو و رتبه وب سایت تاثیر گذار خواهد بود. URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد. نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند.

10. چگونه بر روی سئو نظارت کنم؟
گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است. بهترین نکته در مورد این ابزار رایگان بودن آن می باشد.

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید.

11. گوگل آنالیتیکس چیست؟
گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند. از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد.

12. مشاهده نتایج حاصل از سئو به چه مقدار زمان نیاز دارد؟
فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید. از جمله فاکتورهای سئو می توان به تعداد بک لینک ها، کیفیت محتوا، بروزرسانی محتوا، قدمت دامنه، میزان رقابت در کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. برخی از این فاکتورها به طور کامل قابل مدریت توسط شما نیستند.

بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود.

13. گوگل چگونه به وب سایت من پی میبرد؟
گوگل از طریق ربات های خود به وب سایت شما پی میبرد. این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند.

14. Robots.txt چیست؟
ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید.

15. متا تگ چیست؟
متا تگ به قطعه متنی اطلاق می شود که توضیحی برای صفحه به شمار می روند. از بین متا تگ های معروف می توان به title، description و robots اشاره کرد. متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند.

16. آیا متا تگ ها از اهمیت برخورداند؟
طبق گزارش بسیاری از متخصصین سئو، گوگل در رتبه بندی صفحات متکی به متا تگ ها نیست و حتی بسیاری از آنها از دید گوگل منسوخ شده هستند. با این حال هنوز متا تگ ها اطلاعات مهمی را درباره صفحه به موتورهای جستجو منتقل می کنند. به واسطه فراهم کردن اطلاعات بیشتر برای وب سایت می توان به افزایش نرخ کلیک آن امیدوار بود. بنابراین با وجود اینکه متا تگ ها غالبا به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی موثرند، اما همچنان در سئو از اهمیت برخوردارند.

17. نقشه سایت XML جیست؟
نقشه سایت با فرمت XML به موتورهای جستجو کمک می کنند تا از اطلاعاتی همانند آخرین زمان بروزرسانی صفحه آگاه شده و از مهمترین صفحات سایت شما برای ایندکس شدن مطلع گردند. در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است.

18. ریدایرکت 301 چیست؟
ریدایرکت 301 به معنای انتقال دائمی محتوای یک URL به URL دیگر است. با ایجاد ریدایرکت مطمئن خواهید شد که کاربران شما با کلیک بر روی لینک های قدیمی سایت در هر کجای وب به صفحات جدید منتقل می شوند.

19. لینک کانونیکال چیست؟
به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد. به عنوان مثال www.example.com و example.com هر دو بیانگر صفحه یکسانی برای کاربران هستند. با اینکه این موضع از دید کاربران مهم نیست، اما موتورهای جستجو انتظار محتوای متفاوتی برای URL های متفاوت دارند.

مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال این مشکل را حل می کند. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است.

20. آیا نمایش صحیح سایت در موبایل موجب ارتقا سئو می گردد؟
با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است. بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست.

21. Knowledge Graph گوگل چیست؟
Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد. در این سیستم گوگل سعی می کند که پاسخ های خوبی به سوالات کاربران به نمالیش بگذارد. در بسیاری از مواقع با جستجوی عبارتی در گوگل به لیستی از وب سایت ها خواهید رسید. اما در بعضی مواقع مشاهده می کنید که گوگل بخشی از محتوای یک وب سایت شامل پاسخ به سوالتان را در صدر نتایج به نمایش گذاشته است.

knowledge graph

22. چگونه وب سایتم را در Knowledge Graph نمایش دهم؟
گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد. با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید.

23. طول بهینه محتوا از نظر سئو چقدر است؟
مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می دهد که وب سایت های در صدر نتایج جستجو حداقل از 2000 کلمه محتوا برخوردار هستند. یکی از دلایل این موضوع علاقه بیشتر کاربران به مطالبیست که به صورت عمیق تری به موضوع مورد نظر آنها پرداخته اند.

24. آیا شبکه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر گذارند؟
بله؛ شبکه های اجتماعی بر روی سئو اثر گذار هستند و محتوایی که قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد، لینک های بیشتری از این پلتفرم ها دریافت کرده و این مسئله از دید موتورهای جستجو به معنای کیفیت بالای محتواست.

25. آیا برای سئو نیاز به دانش کد نویسی دارم؟
آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست. مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید.

26. چگونه متوجه شوم که کدام صفحات سایت ایندکس شده اند؟
یکی از راه ها رفتن به گوگل سرچ کنسول و مشاهده اطلاعات بخش Coverage می باشد. یکی دیگر از این راه ها جستجوی عبارت site:yoursite.com و قرار دادن دامنه سایت به جای عبارت yoursite.com است. گوگل در این مواقع به طور تقریبی تعداد صفحات ایندکس شده از یک سایت را به نمایش می گذارد.

تعداد صفحات ایندکس شده

27. چرا تصاویر سایت به متن جایگزین نیاز دارند؟
متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد. همچنین متن جایگزین موجب نمایش بهتر وب سایت در نتایج جستجوی تصویری می گردد.

28. بک لینک چیست؟
بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند. این لینک ها به مثابه میزان محبوبیت شما در وب محسوب می شوند. بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های سئو محسوب شده و به واسطه افزایش رتبه، موجب جذب ترافیک از موتورهای جستجو می گردند. از دید گوگل بک لینک های با کیفیت می توانند دلیلی برای رتبه بهتر یک سایت در نتایج جستجو باشد. اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود.

29. آیا برای افزایش رتبه می توانم اقدام به خرید بک لینک کنم؟
شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند.

30. تفاوت بین لینک داخلی، خارجی و بک لینک چیست؟
لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. این لینک ها در بهینه سازی ساختار وب سایت تاثیر گذارند.

لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند.

بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند.

ما از اینکه شما در اینجا حضور دارید، هیجان زده شده ایم! یک فنجان چای برای خود ریخته و بر روی بخش اول مطلب یعنی سئو چیست کلیک کنید.

https://newseosite.splashthat.com/

 

  انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 128

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما