محل لوگو

آموزش استراتژی بک لینک سازی


لینک سازی داخلی چیست؟
چگونه یک استراتژی صحیح برای لینک سازی داخلی تعیین کنیم؟
5 مورد از رایج ترین مشکلات لینک سازی داخلی
بهترین بک لینک را از سایت خودتان بگیرید
در این مقاله شما به درک کاملی از لینک سازی داخلی، استراتژی صحیح در کاربرد و تاثیر آن در بهبود سئو و رتبه بندی سایت خواهید رسید. همچنین رایج ترین مشکلاتی که در برخورد با استراتژی لینک سازی، لینک های شکسته (broken link) و لینک های کم ارزش وجود دارد نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

پیش از شروع اجازه دهید با یک مثال اهمیت لینک سازی داخلی را بهتر درک کنیم:

وقتی برای اولین بار وارد به یک برج 100 طبقه می شوید ابزار شما برای رسیدن به طبقه 51 و رفتن به اتاق 512، استفاده از آسانسور، راه پله و راهروها است. مسلما برای رسیدن به طبقه و اتاقی خاص به جستجو در تک تک طبقات نمی پردازید.

لینک سازی داخلی در هر وبسایت همان آسانسوری است که شما را به دیگر مقالات و صفحات هدایت می کند. استفاده از لینک های داخلی علاوه بر اینکه حرکت کاربران در سایت را هدفمند و بهینه می کند، در درک ارتباط محتوا و صفحات نیز توسط ربات های گوگل نقش به سزایی دارد.

سایت بدون استراتژی دقیق برای لینک سازی داخلی، مشابه با یک هزار توی گمراه کننده است که نه برای گوگل و نه برای افراد کارایی لازم را ندارد.
به شما اطمینان میدهیم که پس از مطالعه این مقاله دیدگاه شما نسبت به لینک سازی داخلی تغییر کرده و زمان مناسبی را برای اصلاح آن در نظر خواهید گرفت. با اصلاح لینک های داخلی میتوان در کمتر از 1 ماه آمار بازدید سایت را تا 2 برابر افزایش داد.

بعد از خواندن این مقاله ممکن است سوال بعدی که به ذهنتان میرسد در مورد تعداد لینک سازی های داخلی برای یک مقاله باشد. در مقاله چند لینک داخلی برای مقالات بگذاریم، مفصل در مورد این موضوع صحبت کردیم. با خواندن این مقاله و مقاله ای که به شما لینک دادیم، میتوانید استراتژی لینک سازی خود را همین حالا بچینید.

لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی یعنی؛ صفحه ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. کاربران با کلیک بر روی این لینک ها به سایر صفحات و بخش های مرتبط در سایت شما منتقل میشوند و ربات های گوگل میتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

تمام لینک هایی که در منوی اصلی سایت، سایدبار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر و سایر بخش های صفحه قرار میگیرند بر درک ارتباط صفحات و تعیین مسیر حرکت کاربر تاثیر گذار بوده و از انواع لینک سازی داخلی محسوب میشوند.

چرا لینک های داخلی از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟
هدف گوگل در استفاده از لینک های داخلی دسترسی به محتوای جدید و درک ارزشمندی یک صفحه در سایت است.

فرض کنید یک صفحه با محتوای تازه ای ایجاد کرده اید اما هیچ لینک داخلی از سایر صفحات سایت شما برای آن ایجاد نشده است. همچنین این صفحه جدید در نقشه سایت (Site map) نیز قرار نداشته و بک لینکی هم از سایت های دیگر دریافت نکرده است. در چنین شرایطی ربات های خزنده گوگل هرگز از وجود چنین صفحه ای مطلع نمی شوند و عملا با انتشار این صفحه هیچ تغییری در جایگاه و ترافیک ورودی سایت مشاهده نمی کنیم.

اگر به مثال برج 100 طبقه برگردیم، میتوان گفت شما یک اتاق جدید ساخته اید که هیچ مسیر دسترسی از آسانسور، راهروها و راه پله برای آن وجود ندارد و عملا کسی از وجود این اتاق اطلاع نخواهد داشت.

دیدگاه گوگل در مورد اهمیت و کارایی لینک های داخلی جالب است:

گوگل همواره در جستجوی صفحات جدید است و تمام صفحاتی که توسط ربات های گوگل بررسی میشوند ایندکس خواهند شد. صفحات جدید زمانی توسط ربات های گوگل دیده می شوند که از صفحه ای ایندکس شده، لینکی به آنها وجود داشته باشد.

پس مهمترین دلیل استفاده از لینک های داخلی شناساندن صفحه به ربات های گوگل و ایجاد دسترسی برای کاربران است. در صورتیکه صفحه ای فاقد هرگونه لینک داخلی باشد از نظر گوگل به عنوان صفحه یتیم یا orphan pages شناخته می شود.

تعداد لینک های داخلی به ساخت بک لینک صفحه‌ای خاص در یک وبسایت، نوعی سیگنال به موتورهای جستجوست. بدین معنا که این صفحه اهمیت بالایی دارد.
وجود لینک های داخلی زیاد برای یک صفحه از سایت لزوما به معنی کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو نیست! در این فرآیند باید به ارتباط موضوعی صفحات و عبارات استفاده شده برای لینک سازی نیز توجه ویژه داشته باشیم. در ادامه مهمترین نکاتی که برای لینک سازی داخلی باید به آنها توجه کنیم را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه یک استراتژی صحیح برای لینک سازی داخلی تعیین کنیم؟
مهمترین صفحات و بهترین محتوای شما باید در دسترس مستقیم کاربران بوده و بیشترین لینک های داخلی را دریافت کنند. یکی از مهمترین فضاها برای ایجاد دسترسی به این صفحات منوی اصلی سایت است ولی با قرار گرفتن تعداد زیادی لینک در این بخش عملا تفکیک موضوعی و اهمیت آنها نسبت به یکدیگر قابل درک نخواهد بود. برای لینک سازی داخلی دو تکنیک مهم را باید در نظر داشته باشیم:

https://www.janblaghy.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9/

  انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 76

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما