آیا میدانید با توجه به دسترسی آسان مردم به اینترنت، روز به روز به تعداد افراد آنلاین افزوده میشود؟
طبق تحقیقات انجام شده، استفاده «ثابت» افراد بالغ از اینترنت، نسبت به سه سال گذشته ۵٪ افزایش یافته است. ما شاهد تغییر روند خرید و داد و ستد افراد هستیم. در واقع خرید آفلاین یا حضوری همچون سابق موثر نیست و طرفدار ندارد.
مارکتینگ یا بازاریابی همیشه با مشتریان در مکان و زمان درستی در ارتباط باشد. . با این حال باید بدانید امروزه مشتریان اکثر اوقات در کجا حضور دارند: در اینترنت.
اگر قصد یادگیری با مثالهای بیشتر دارید، یا فرصت مطالعه کامل این مقاله را ندارید، میتوانید از این فایل آموزش صوتی رایگان بهرهمند شوید:
مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اکثر مردم عبارت دیجیتال مارکتینگ را شنیدهاند، اما دقیقا نمیدانند مفهوم اصلی دیجیتال مارکتینگ چیست. بنابراین ما تصمیم گرفتیم به سوالات شما پاسخ دهیم. این مقاله را دنبال کنید تا پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید و متوجه شوید چگونه دیجیتال مارکتینگ در بازار این روزها رشد میکند.
نمونههای دیجیتال مارکتینگ.
بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام میدهد؟
تفاوت بازاریابی درونگرا با دیجیتال مارکتینگ: هر کدام چه معنایی دارد؟
آیا دیجیتال مارکتینگ برای تمام کسب و کارها مناسب است؟
نقش دیجیتال مارکتینگ در یک شرکت چیست؟
چه محتوای دیجیتالی باید تولید کنیم؟
چقدر طول میکشد تا نتیجه تولید محتوای خود را مشاهده کنم؟
آیا برای دیجیتال مارکتینگ به سرمایه زیادی نیاز داریم؟
چگونه بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ متناسب با استراتژی دیجیتال مارکتینگ میشود؟
من آماده شروع دیجیتال مارکتینگ هستم. اکنون چه کار کنم؟
شما دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف میکنید؟ تعریف خود را در نظرات بنویسید.
پیشنهاد فرانش به شما
آموزش جامع راهاندازی کسب و کار آنلاین در 4 مرحله
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
آموزش دیجیتال مارکتینگ شامل تمام بازاریابیهاییست که از ابزار الکترونیک یا اینترنت استفاده میکنند. کسبوکارها از طریق کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجوگر، رسانههای اجتماعی، ایمیل و وبسایت با مشتریان مشخص و موثر خود در ارتباط هستند.
ممکن است بازاریابهای ربایشی تصور کنند Inbound Marketing (بازاریابی ربایشی/ بازاریابی درونگرا/ بازازیابی جاذبهای) و دیجیتال مارکتینگ کمابیش یک مفهوم و یک هدف دارند. با این حال تفاوتهای اندکی میان این دو حوزه وجود دارد. طبق تحقیقات انجام شده از تاجران آمریکایی، انگلیسی، آسیایی، استرالیایی و نیوزلند، بازاریابی ربایشی و دیجیتال مارکتینگ تفاوتهای کوچکی دارند.
تعریف دیجیتال مارکتینگ از نگاه یک کسبوکار چیست؟
دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از فنون و کانالها به برای ارتباط با جایی که مشتریان بیشترین وقت خود را آنجا صرف میکنند: یعنی دنیای آنلاین. وبسایت، یک کسب و کار آنلاین، تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، فروش آنلاین و غیره، همگی طیفهایی هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار دارند.
بهترین بازاریابهای دیجیتال میدانند هر کمپین دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به کدام یک از اهداف کلیدی آنها است. دیجیتال مارکتر میتواند بر اساس اهداف استراتژی مارکتینگ خود، یک کمپین بزرگتر را از طریق کانالهای رایگان و پولی که در دسترس دارد، پیاده کند.
برای مثال یک بازاریاب محتوایی (Content Marketer) میتواند چندین پست وبلاگ که از یک کتاب الکترونیکی جدید الهام گرفته است تولید کند تا Lead Generation (ایجاد سرنخ برای دسترسی به مشتری بالقوه) داشته باشد. بازاریاب شبکههای اجتماعی (Social Media Marketer) آن شرکت، مطالب وبلاگ را از طریق پستهای تبلیغاتی (پرداخت پولی) و پستهای عادی (Organic) در حسابکاری رسانههای اجتماعی آن کسبوکار رواج میدهد. شاید بازاریاب ایمیلی (Email Marketer) یک کمپین ایمیلی بسازد تا برای کسانی که این کتاب الکترونیک را دانلود کردند، اطلاعات بیشتر شرکت را ارسال کند.
نمونههای دیجیتال مارکتینگ
بهینه سازی موتور جستجوگر (SEO)-Search Engine Optimization
بازاریابی محتوا Content Marketing
بازاریابی رسانههای اجتماعی Social Media Marketing
پرداخت به ازای کلیک (PPC) Pay Per Click
افیلیت مارکتینگ (فروش رابطهای) Affiliate Marketing
تبلیغات نیتیو (همسان) Native Advertising
اتوماسیون بازاریابی Marketing Automation
ایمیل مارکتینگ Email Marketing
روابط عمومی آنلاین Online PR
بازاریابی درونگرا/ ربایشی/جاذبهای Inbound Marketing
در این بخش نگاهی کلی به چندین تکنیک و کانالهای معمول دیجیتال مارکتینگ میاندازیم.
https://www.janblaghy.ir/digital-marketing-training/