محل لوگو

دیجیتال مارکتینگ چیست؟



11- بازاریابی ویروسی Viral Markreting
بازاریابی ویروسی یکی از شیوه های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است که با هدف افزایش سطح آگاهی از برند صورت می‌گیرد. در این شیوه بازاریابان در یک بازه زمانی مشخص یک پیام مناسب و جذاب را در فضای مجازی پخش می‌کنند. با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آن ها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است. استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. یکی از مهم ترین مشخصات شبکه های اجتماعی رایگان بودن استفاده از آنها و همچنین محبوبیت آن ها برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان می باشد. با استفاده از شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ می توان با ایجاد یک محتوای جذاب و کاربر پسند در بازه زمانی بسیار کوتاهی به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کرد و آنها را با محصول و خدمات آشنا کرد. در کمپین بازاریابی ویروسی باید تمام تلاش خود را بکار ببرید تا پیام در زمان اندک به دست بیشترین مخاطبان هدف برسد. در این شیوه از تبلیغات تسهیلاتی به شکل رایگان به افراد داده می‎شود و از آن ها خواسته می‌شود که پیام این خدمات رایگان را به دوستان و آشنایان خود منتقل کنند. انگیزه ای که در افراد برای انتقال این پیام ایجاد می‌کنید رمز موفقیت کمپین شما خواهد بود.

12 - بازاریابی پیامکی یا تبلیغات پیامکی (SMS Advertising)
حجم بالای کاربران تلفن همراه که می‌توانند به مشتریان ما بدل شوند بازاریابی پیامکی را جذاب کرده است. با افزایش حجم تبلیغات پیامکی، شیوه اجرای این تبلیغات اهمیت بالایی یافته و با یک اجرای مناسب می‌توانیم انتظار داشته باشیم با کمپین موفقی رو برو شویم. در تبلیغات پیامکی باید به مخاطب احترام گذاشت و به زمان ارسال و شیوه تعامل با مخاطب توجه ویژه ای داشت. ارسال پیام های بی موقع و غیرر مرتبط اعتماد مشتری را از بین برده و به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود.

13- استراتژی محتوا (Content Strategy)
استراتژی محتوا با مشخص کردن چشم انداز به شما در مورد چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا اطلاعات می‌دهد. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما شاید مهم‌ترین تفاوت شان این باشد که استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می‌دهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص می‌کند. در مقابل، بازاریابی محتوا بر تکنیک‌ها و شیوه های اجرای استراتژی محتوا تمرکز می‌کند. پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد. تعیین معیارهای موفقیت بازاریابی محتوا از دیگر عوامل تاثیرگذار در استراتژی محتوا است.

بازاریابی محتوایی و درون گرا در دیجیتال مارکتینگ

14 - تبلیغات بنری (Banner Advertising )
سایت های مختلف بخشی از فضای خود را به تبلیغات بنری اختصاص داده اند، با کلیک بر روی این فضاها به سایت تبلیغ کننده منتقل می‌شوید و می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ دریافت کنید. Banner Advertising پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده می‌کنند. رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده می‌کنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است. هرچه مخاطبان هدف بیشتری از بنر شما بازدید کنند میزان اثرگذاری آن افزایش می‌یابد.

15- بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
در این شیوه از بازاریابی بر میزان عملکرد تمرکز می‌شود و از همکاری کسب و کارهای کوچک با یکدیگر به وجود می‌آید. به هرکسب و کاری که شما را به دیگران معرفی کند و به فروش منجر شود مبلغی پورسانت خواهید داد تا میزان فروش خود را افزایش دهید.

16- تولید محتوا
تولید محتوا به مفهوم ایجاد محتوای متنی، صوتی و تصویری و انتشار آن در کانال های مختلف ارتباطی به منظور برقراری ارتباط با مشتری و با هدف آگاه سازی از برند و فروش است. با تولید محتوای هدفمند می‌توان به اهداف کلان بازاریابی یک کسب و کار دست یافت. محتوای مفید که برای کاربر ارزشمند باشد می‌تواند اعتماد برند به شما را افزایش دهد و در موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. تولید محتوای با ارزش به تنهایی کافی نخواهد بود، برای اینکه محتوای شما دیده شود باید برای موتوهای جستجو هم بهینه سازی شود. بسیاری کسب و کار ها با تولید محتوای ارزشمند و انتشار مناسب آن در فضای دیجیتال به موفقیت های زیادی دست یافته اند.

دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی اصول بازاریابی سنتی بصورت آنلاین است.

بهینه سازی مشتری در بازاریابی دیجیتال

دو ابزار رایگان دیجیتال مارکتنیگ کدامند؟
1- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از سرویس های رایگان گوگل است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدید کنندگان یک وب سایت نشان می‌دهد. گوگل آنالیتیکس امکان بررسی و تحلیل ورودی‌های سایت، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت، مسیر خروجی کاربران، پربازدیدترین صفحات سایت و اطلاعاتی از این قبیل را ارائه می‌کند. به این ترتیب، سرویس آنالیتیکس حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیر سایت قرار خواهد داد.

2- Google Search Console
گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز) یکی از ابزارهای رایگان بسیار کاربردی و مهم ارائه شده توسط گوگل است که استفاده از آن برای صاحبان سایت ها ضروری است. به یقین می توان گفت که مدیریت و آنالیز سئو سایت بدون استفاده از این ابزار غیر ممکن است. این ابزار برای صاحبان وب سایت ها رایگان است و آن ها می توانند به سادگی وب سایت خود را در آن ثبت نمایند. با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید عملکرد و کارایی وب سایت خود را مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهید، مشکلات وب سایت خود را بیابید، محتواهایی که می خواهید موتورهای جستجوگر آنها را خزش و ایندکس کنند در آن ثبت کنید، موبایل فرندلی بودن وب سایت خود را بررسی کنید، عبارات جستجویی که کاربران زیادی را برای وب سایت شما جذب نموده اند بیابید و آمارها و اطلاعات بسیاری که دانستن آن برای صاحبان وب سایت ها ضروری است را در اختیار داشته باشید.

https://www.janblaghy.ir/digital-marketing-training/

 

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 69

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما